بدن خود را با کمک ظروف مسی دوست بداریم

بدن خود را با کمک ظروف مسی دوست بداریم

مس یکی از مهم‌ترین عناصر معدنی موجود در طبیعت به شمار می‌رود که از دیرباز در اختیار ما قرارگرفته است. امروزه بیشترین کاربرد مس در انواع ظروف و وسایل زینتی است. این ماده معدنی علاوه بر رنگ بسیار جذابش نقشی بسیار حیاتی در مبارزه با التهاب مزمن، تشکیل سلول‌های قرمز خونی، افزایش ایمنی بدن و همینطور سوزاندن چربی‌ها بر عهده دارد. با ما در این بخش از سلام همراه باشید تا با دیگر فواید استفاده از ظروف مسی آشنا شوید.در ضمن می‌توانید نمونه‌های بسیار جذاب ظروف مسی را در سایت ما مشاهده نمایید.

فواید استفاده از ظروف مسی:

علاوه بر خواصی که در بالا به آنها اشاره شد این عنصر جادویی فایده‌های دیگری هم برای بشر دارد، به طوری که دانشمندان مس را جزء مهم‌ترین، اصلی‌ترین و صد البته قدیمی‌ترین عناصر دسته بندی میکنند. بیایید در این باره بیشتر بدانیم:

همان مواد غذایی، اما غذایی خوشمزه‌تر و سالم‌تر:

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از ظروف مسی کمک به شما در طبخ بهتر و سالم‌تر است. ظروف مسی به زیبایی ظاهری آشپزخانه و محیط خانه‌ي شما می‌افزاید. به علاوه با انتقال و هدایت یکنواخت گرما به شما در تهیه غذاهایی که به میزان بالایی حرارت نیاز دارند (مثل سس‌ها) کمک می‌کند و می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. علاوه بر این به دلیل رسانایی فوق العاده مس غذا خیلی بهتر جا افتاده و سریع ترآماده می‌شود و هنگام سرخ کردن مواد غذایی خوراک شما تردتر و لذیذتر از همیشه می‌شود.

بدن خود را با کمک ظروف مسی دوست بداریم!

دومین کاربرد مس که برای همه‌ی ما حائز اهمیت بالایی است کمک به حفظ سلامت بدن و رشد ما است.کمبود مس مشکلات زیاد جسمی و در پی آن روانیی را به وجود می آورد. اگر مس به میزان کافی به بدن ما نرسد موجب احساس رخوت و خواب‌آلودگی و کسالت و دردهای مفصلی مداوم می‌شود. یکی از راه‌های تامین مس مورد نیاز بدن طبخ غذا در ظروف مسی یا بستن دستبندها و انگشتر های مسی است. همچنین طبخ غذا در این ظروف سبب کاهش کم‌خونی میشود زیرا مس از عناصر مهم در فرآیند خون سازی در ساختار بدن جانداران است. علاوه بر این پخت غذا در ظروف مسی باعث افزایش طول عمر میشود.

عادت ماهیانه را با مس شکست دهید!

از دیگر خواص استفاده از ظروف مسی سلامتی جسمی خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه و افزایش سرعت عملکرد مغز است. در گذشته ایران زمینیان با قرار دادن «حسوم» در غذا که نوعی کفگیر مسی است هنگام پخت غذا سبب آزاد سازی یون‌ها و جذب شدن‌شان توسط مواد غذایی میشدند و با این روش از کم خونی جلوگیری میکردند.